شرایط ثبت نام و ورود به مدارس تیزهوشان 97 - 98

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد شرایط ثبت نام و ورود به مدارس تیزهوشان 97 - 98
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

با توجه به علاقه ی دانش آموزان و والدین در رابطه با تحصیل در مدارس تیزهوشان که دارای سطح علمی بالاتری نسبت به سایر مدارس است لازم است در مورد شرایط ثبت نام در این مدارس اطلاعات کافی را کسب کنند تا در صورت دارا بودن شرایط بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

 

بچه تیزهوش

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

یک شرایط مربوط به ثبت نام در این آزمون اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم است و معدل سالانه دانش آموز در پایه هشتم باید 19 و بالای 19 باشد. همچنین دانستن این نکته لازم است که تابعیت شرکت کنندگان باید ایرانی باشد و در غیر اینصورت باید طبق موارد خاص با توجه به قوانین مربوطه ثبت نام صورت گیرد.


 

شرایط ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان

دانش آموزانی که در پایه هفتم و هشتم در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل هستند اگر معدل شان در هر دوسال بالای 17 باشد، می توانند بدون شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان 97 – 98 به صورت مستقیم اقدام به ثبت نام در مدرسه ی مورد نظر خود را داشته باشند و وارد پایه تحصیلی دهم بشوند. لازم به ذکر است که ورود بدون آزمون در مدارس تیزهوشان تنها مختص این پایه ی تحصلی است و در پایه ی ششم به هفتم تنها راه تحصیل در مدارس تیزهوشان شرکت و قبولی در آزمون مربوطه خواهد بود.

 

شرایط پذیرش دوقلوها در آزمون تیزهوشان

اگر شرکتت کننده ای در آزمون باشد که دوقلو باشد چه هم جنس و چه غیر همجنس، در صورتی که یکی از آن ها پذیرفته شود، خواهر یا برادر او فقط با کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در یکی از انتخاب هایش می تواند مازاد بر ظرفیت ثبت نام کند. این قانون برای هر دو پایه تیزهوشان یعنی هم ششم ابتدایی هم نهم به دهم صادق خواهد بود. امکان تغییراتی در میزان کسب حداقل نمره وجود دارد که در صورت اعمال تغییرات در دفترچه ی سال جاری اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد