معرفی رشته آموزش زبان انگلیسی

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد معرفی رشته آموزش زبان انگلیسی
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

دوره کارشناسی رشته آموزش زبان انگلیسی هشت نیمسال یا همان چهار سال تحصیلی است. طول هر نیمسال 16 هفته است. زمان تدریس هر واحد درسی در طول یک نیمسال از نوع نظری 16 و هر واحد عملی و آزمایشگاه 32 ساعت هست. هدف دوره کارشناسی آموزش زبان انگلیسی تربیت دبیران دوره متوسطه برای آموزش زبان انگلیسی است. که دانشجوها با کسب مهارت های نظری و عملی برای تدریس آماده می شوند.

 

این رشته در مورد مسائل مربوط به یادگیری زبان تحقیق و بررسی می کند. مشکلات و موانع یادگیری زبان را بررسی می کند و راه حل‌ هایی را برای حل آن ها پیشنهاد میکند. رشته آموزش، رشته‌ای است که از چندین رشته تشکیل شده است و مفاهیم و مبانی آن ها را استفاده می کند. مفاهیم رشته‌هایی از قبیل جامعه شناسی و روانشناسی با محوریت آموزش زبان در این رشته مطرح می‌شوند. همچنین به دو زبانگی، تحلیل گفتمان، آموزش یادگیری زبان دوم، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های زبانی هم میپردازند.

 

cfhk

 

دروس اصلی رشته آموزش زبان انگلیسی

تهیه مطالب درسی تدریس عملی  دبیرستان

هدف این رشته تربیت دبیر برای دبیرستان ها است و این درس به همین منظور در لیست قرارا دارد.

 

اصول و فلسفه آموزش و پرورش

دانشجوها بعد از فارغ التحصیلی ممکن است در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند پس باید با فلسفه و اصول آن آشنا شوند.

 

خواندن و درک مطلب 1

در این درس یکی از چهار مهارت مورد نیاز در یادگیری زبان یعنی درک مطلب با خواندن متون متفاوت تقویت می شود.

 

دستور و نگارش 1

در این درس شیوه های دستوی و ساختار و قواعد انگلیسی آموزش داده می شود. این درس پیش نیاز بقیه درس ها است.

 

گفت و شنود 1

این درس برای تقویت مکالمه و توانایی حرف زدن در زبان انگلیسی است که تعدادی مکالمه در موقعیت های متفاوت به دانشجو ها آموخته می شود و دانشجوها با مکالمه در مباحث مختلف توانایی حرف زدن را تقویت می کنند.

 

خواندن و درک مطلب 2

این درس برای متون پیچیده تر از واحد پیش نیاز خودش وجود دارد.

 

نگارش و دستور 2

قواعد پیچیده تر در این درس تدریس میشود.

 

گفت وشنود 2

مکالمات در سطح های بالاتر در این درس موجود هستند.

 

وضعیت ادامه تحصیل در این رشته و در مقاطع بعد از کارشناسی

در میان همه رشته های زبان، رشته آموزش زبان برای ادامه تحصیل بهتر است و تا مقطع دکتری پذیرش دانشجو دارد..

 

زبان

 

توانایی‌های لازم فارغ‌التحصیلان

فارغ التحصیلان در این رشته باید سطح دانش زبان عمومی بالایی داشته باشند. علاوه بر بالا بودن دانش زبان عمومی، باید به مسائل مربوط به آموزش، تدریس و یادگیری زبان هم آگاه و مسلط شوند. پس افرادی که وارد این رشته می‌شوند نه تنها باید به زبان انگلیسی علاقه‌مند باشند و از خواندن زبان انگلیسی لذت ببرند، بلکه باید به برخی مسائل روانشناسی و آموزشی هم علاقمند باشند  و مهم تر از همه پشتکار و تلاششان زیاد باشد و دلسرد نشوند.

 

بازار کار، درآمد و حقوق

فارغ‌التحصیلان این رشته بازار کار نسبتاً خوبی دارند. با توجه به گرایش این رشته یعنی آموزش زبان انگلیسی بیشتر فعالیت‌های این افراد به آموزش زبان مربوط می‌شود. مثلاً  تدریس در مؤسسات خصوصی آموزش زبان، تدریس در دانشگاه ها و حتی تدریس خصوصی به دانش آموزان و دانش جویان ضعیف در این زبان، همکاری با مجلات و روزنامه‌های خارجی منتشر شده در داخل کشور، همکاری با صدا و سیما در بخش دوبله کردن فیلم‌های خارجی، همکاری با شرکت‌های مسافرتی به عنوان راهنمای ‌تور هم مشاغل دیگری در این رشته اند.

حقوق یک مدرس زبان که در آموزشگاه های زبان کار تدریس انجام می دهد ممکن است خیلی بالا نباشد ولی اگر در زمینه تدریس خصوصی زبان فعالیت داشته باشید درآمد و حقوق شما از کار تدریس زبان و به عنوان یک مدرس زبان از خیلی از مشاغل بالاتر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد