ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

طی سال های اخیر دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی بصورت بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کند و ملاک و معیار ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد اول بر اساس سوابق تحصیلی بود که از سال 93 معیار پذیرش دانشجو در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد تغییر پیدا کرد. ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد به دو دسته کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تقسیم می شود.



 

آزاد
 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

وقتی صحبت از کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد به میان میاید در واقع همان لیسانس پیوسته است. در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد کسانی می توانند شرکت کنند که دارای پیش دانشگاهی نظری بوده باشند یعنی برای ثبت نام بدون کنکورکارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد باید در یکی از رشته های تجربی، انسانی، ریاضی و یا هنر مدرک پیش دانشگاهی را دریافت کرده باشید. البته کسانی که دیپلم خود را درهنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش دریافت کرده اند نیز با دریافت مدرک پیش دانشگاهی یا با یک مدرک فوق دیپلم (کاردانی) می توانند در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد ثبت نام کنند.


 

نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

تا چند سال پیش برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد کافی بود در مهلت تعیین شده اطلاعات ثبت نامی را وارد سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد کنیم. بعد از پایان مراحل ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد، رسید ثبت نام خود را از سیستم دریافت و چاپ کنیم و در نهایت در زمان اعلام شده از طرف دانشگاه، با به همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد، ثبت نام خود را نهایی کنیم اما اکنون 20 کدرشته محل را انتخاب می کنید و در سایت ثبت نامی درج می کنید و منتظر اعلام نتایج خواهید شد.

 

ازاد

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

خوب است بدانید که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد هیچ گونه محدودیت رشته ای ندارد و هر کس با داشتن مدرک پیش دانشگاهی در هر رشته ای یا داشتن دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا داشتن یک دیپلم و یک فوق دیپلم می تواند در هر یک از رشته های موجودثبت نام کند. درواقع اگر دیپلم و پیش دانشگاهی شما در رشته ریاضی است و حالا خواهان ثبت نام در رشته ای غیر مرتبط مانند حقوق هستید جای نگرانی نیست و برای سایر رشته ها نیز همینطور است. درثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه دولتی و غیرانتفاعی محدودیتی برای معدل کتبی و یا معدل کل دیپلم وجود ندارد و با هر معدلی میتوانید ثبت نام کنید و قبول شوید.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

هر ساله ثبت نام در دو ورودی مهر و بهمن انجام می شود. ثبت نام ورودی مهرماه عموما از مرداد ماه آغاز می شود و ثبت نام ورودی بهمن عموما از آذر ماه آغاز می گردد، هر چند ممکن است تغییراتی در این تاریخ ها بوجود بیاید که متعاقبا اعلام خواهد شد. معمولا مهلت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد یک ماه است. به این شکل که حداقل از یک ماه قبل از مهر ماه یا بهمن ماه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آغاز می شود و تا یک هفته قبل از آغاز کلاس ها ادامه دارد.

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

وقتی صحبت از ثبت  نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد منظور همان ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه ازاد است. ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد هیچ محدودیتی از نظر رشته های دوره کاردانی ندارد و شما می توانید تنها با داشتن یک مدرک کاردانی بدون توجه به اینکه در چه رشته ای باشد، در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد شرکت کنید.

 

ازاد

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

ثبت نام همیشه از طریق سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. پیش از این برای این کار کافی بود یک کارت اعتباری خریداری کرده و اطلاعات خود به همراه رشته محل انتخابی را وارد سامانه ثبت نام می کردید و در پایان کار رسید ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد را دریافت می کردید و منتظر اعلام زمان ثبت نام نهایی توسط دانشگاه می ماندید اما برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته باید طبق روال ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد پیش از سال 93 عمل نمایید. یعنی می بایست با خرید کارت اعتباری ثبت نام از میان دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد، 20 کد رشته محل را انتخاب نموده و منتظر اعلام نتایج بمانید تا دانشگاه آزاد با بررسی سوابق تحصیلی تان نتایج نهایی را منتشر کند.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد تنها داشتن یک مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم کافی است و با داشتن مدرک کاردانی از هریک از دانشگاه های ایران می توانید در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد شرکت کنید.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز همزمان با ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد است و در دو نوبت مهر و بهمن انجام می شود. طی سال های اخیر تمایل به ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه ها بیشتر شده است. در مورد مدرک حاصل از تحصیل هم نگران نباشید زیرا در هیچ جای مدرک ذکر نخواهد شد که شما بدون کنکور وارد دانشگاه شده اید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد