مشاوره تحصیلی تلفنی دانشگاه آزاد

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد مشاوره تحصیلی تلفنی دانشگاه آزاد
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌ای دانشگاهی در ایران است. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران و جهان است. دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین سهم پذیرش دانشگاه را در میان انواع دانشگاه های ایران دارد. نوع مدرک اعطایی به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، به صورت مستقل (با قید محل تحصیل) و از طرف دانشگاه آزاد اسلامی اعطا می‌گردد.

دانشگاه آزاد ایران فعالیت خود را در دهه 1350 با مدیریت عبدالرحیم احمدی و معاونت شاهرخ مسکوب آغاز کرده بود و در سال 1355 تعدادی از فارغ التحصیلان ممتاز کشور را با بورس تحصیلی به دانشگاههای ممتاز جهان اعزام کرد تا فعالیت خود را با کادری نخبه آغاز کند. پذیرش دانشجو در این دانشگاه در 1357 به‌طور محدود آغاز شد و فعالیت آن با درگرفتن انقلاب اسلامی و رویدادهای پس از آن و نهایتا انقلاب فرهنگی به‌کلی متوقف شد. برنامه درسی این دانشگاه متفاوت از دانشگاه‌های دیگر بود. برنامه‌های این دانشگاه بر پایه آموزش از راه دور قرار داشت. بر این اساس دانشگاه آزاد ایران اقدام به تهیهٔ کتاب‌های بسیار با طرح و اندازه واحد و نیز فیلم‌های آموزشی و نوارهای صوتی نمود.

 

 

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی امروزه در تمامی شهرهای بزرگ و خیلی از شهرهای متوسط و کوچک کشور مشغول به فعالیت است و نقش مهمی در دسترسی مناطق محروم به تحصیلات دانشگاهی و بالا بردن سطح دانش کشور داشته است. هر چند دسترسی افراد به دانشگاه با ارائه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی گسترش یافته، اما پولی بودن این دانشگاه و پرداخت شهریه های نسبتاً سنگین آن یکی از مشکلات اصلی وارد بر دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین تعداد زیاد پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سطح علمی برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار پایین آورده است. البته برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سطح بالایی دارند. به طوری که برخی از داوطلبان ترجیح می دهند به جای ثبت نام در دانشگاه سراسری وارد دانشگاه آزاد شوند.

 

رشته های دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اکثر رشته های دانشگاهی را دارد و به علت اهمیت رشته های مهندسی، توسعه دانشگاه آزاد در رشته های گروه ریاضی بسیار بیشتر از سایر گروه ها بود. در سه چهار سال اخیر با توجه به اشباع بازار کار رشته های مهندسی، تمایل دانش آموزان و والدین، به سمت رشته های پزشکی و گروه تجربی بیشتر شده است. کاهش  تعداد داوطلبان ریاضی باعث افزایش ظرفیت دانشگاه های آزاد در بخش ریاضی در بسیاری از رشته ها شده است. در حال حاضر دانشگاه آزاد در برخی از رشته های گروه تجربی رشد داشته و مقرر گردیده است، ظرفیت برخی از رشته های پر طرفدار رشته تجربی دانشگاه آزاد افزایش یابد.

 

مقاطع پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری اکثر رشته های گروه ریاضی ظرفیت پذیرش دانشجو دارد. رشته های پزشکی و علوم انسانی هم چند سالی است که به دلیل تمایل دانش آموزان، رشد قابل توجهی داشته و علاوه بر پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در برخی از رشته های مقطع دکتری هم دانشجو می پذیرد. با توجه به هزینه های سنگین شهریه در مقاطع ارشد و دکتریدانشگاه آزاد اسلامی، معمولاً علاقه نسبت به آن کمتر است و افراد کمتری متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند. در اغلب شهرها هم رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی رشد و گسترش پیدا کرده است.

 

ازاد

 

امکانات دانشگاه آزاد اسلامی

در برخی از شهرها مانند تهران، قزوین و شیراز امکانات و تجهیزات مناسبی دارند که در برخی از موارد بهتر از دانشگاه های سراسری است. اما در کل سطح امکانات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی را باید پایین تر از دانشگاه های سراسری و بالاتر از سایر انواع دانشگاه ها دانست. این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که امکانات خدماتی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان با قیمت آزاد و بسیار گرانتر از دانشگاه های سراسری است.

بیشتر دانشگاه های آزاد خوابگاه دانشجویی یا اینترنت رایگان، غذای ارزان و سلف سرویس ندارند و همین موجب می شود هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد در شهرهای دور از محل سکونت، بسیار گران و سنگین تمام شود.

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد در برخی رشته ها بدون آزمون ورودی دانشجو می پذیرد و بسیار از داوطلبان پذیرش دانشگاه بدون آزمون می خواهند با توجه به هزینه های دانشگاه آزاد در نزدیک ترین دانشگاه ممکن پذیرفته شوند. از این رو داوطلبان پذیرش دانشگاه بدون آزمون سعی می کنند برای قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنند. با مطالعه مطالبی که در رابطه با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای شما تهیه شده اطلاعات خود را در مورد این دانشگاه و شرایط آن بالا ببرید.