انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد می تواند هم از طریق برگزاری آزمون و رقابت بین داوطلبان صورت گیرد و هم افراد می‌توانند در صورت داشتن یک سری شرایط خاص بدون پشت سر گذاشتن کنکور وارد دانشگاه آزاد شوند و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته دلخواه خود ادامه تحصیل دهند. ولی لازمه این ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون برگزاری آزمون قرار داشتن در دسته دانشجویان استعداد درخشان میباشد.

 

بدون کنکور

 

اخیراً ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد با هم ترکیب شده است و یک سری تغییراتی در روند ثبت نام و اعلام نتایج به وجود آمده است که به دنبال آن انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم تحت تاثیر قرار گرفته است و خیلی از افراد آگاهی کافی برای قدم گذاشتن در این مسیر را ندارند به همین دلیل در این مقاله سعی می‌کنیم تا این افراد را در مورد انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توجیه کنیم تا بتوانند تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به بعد از زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد انتقال پیدا کرده است و خیلی از افراد به همین دلیل دچار ابهام شده بودند که وضعیت آنها به چه صورت خواهد بود اما باید توجه داشته باشند که این وضعیت باعث می‌شود که با اطلاع بیشتری راجع به وضعیت علمی که از طریق کارنامه در اختیار آنها قرار می گیرد تصمیم گیری را انجام دهند. یعنی در این صورت افراد اول از وضعیت علمی و کارنامه خود مطلع می شوند و متوجه میشوند که شانس آنها به چه صورت است و می‌تواند انتخاب رشته بهتر و منطقی تری داشته باشند و خیلی از انتخاب های آنها از این طریق نمی سوزد و شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت.

 

بدون کنکور

 

شرایط شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

افرادی که میخواهند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند باید بعد از این که در این کنکور ثبت نام می کنند کارت ورود به جلسه را تهیه کنند که آزمون در اردیبهشت ماه برگزار می شود. و در مورد افرادی که قرار نیست در آزمون شرکت کنند و جز استعداد درخشان هستند و از نظر معدل نفر اول ورودی رشته ی خودشان هستند می توانند بدون آزمون ادامه تحصیل دهند که این ادامه تحصیل نیز شرایط مشخصی دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

 

شرط معدل برای ورود به رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • شرط معدل برای ورود به رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد برای رشته های غیر از علوم انسانی حداقل 16 و برای رشته های علوم انسانی حداقل 17 می باشد. همچنین علاوه بر معدل امتیازاتی که بر پایه مقالات علمی و یا سایر روش های سنجش استعداد برتری نیز در فرایند پذیرش مهم می باشد.

  • سهمیه استعداد درخشان برای رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • در هر یک از کد رشته محل های دانشگاهی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، 10% آن متعلق به سهمیه استعدادهای درخشان برای رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد.

  • شرط سال فارغ التحصیلی برای رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد که باید در همان سال باشد.

  • با توجه به آیین نامه پذیرش دانشجوی استعداد برتر برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، شرط ورود به رشته های ارشد بدون آزمون تنها یک بار و فقط برای همان سال میسر می باشد.

 

بدون کنکور

 

رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

بعد از اینکه نتایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام شد داوطلبان می توانند انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود را بر اساس کد دسترسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد که قبلا تمایل خود را برای انتخاب رشته اعلام کرده بودند انجام دهند و بر اساس کد رشته محل های دانشگاه آزاد که در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه ازاد وجود دارد،  تا 100 کد رشته محل را می توانند انتخاب نمایند.

علاوه بر آن، دانشگاه آزاد شرایط رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را هم برای علاقمندان اعلام می کند. پذیرش رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد همان پذیرش سهمیه استعداد درخشان در ارشد دانشگاه آزاد است که فقط در همان سال یک بار انجام می شود و در سال های بعد در صورت وقفه افتادن نمیتوان از آن استفاده کرد.

 

بدون کنکور

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد