دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

 افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های سراسری را دارند می دانند که این دانشگاه ها معمولا ظرفیت پایینی برای پذیرش داوطلبان دارد و قبول شدن در این دانشگاه‌ها کار چندان آسانی نیست و کسانی که می خواهند در این مقطع ادامه تحصیل دهند اگر از دانشگاه سراسری ناامید شدند می توانند شانس خود را برای دکتری دانشگاه آزاد امتحان کنند. این دانشگاه هم مثل دانشگاه سراسری پذیرش دانشجو در مقطع دکترا هم بدون آزمون دارد و هم با آزمون و معمولا وقتی که صحبت از پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع دکترا می شود با نام های دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد یا دکترای بدون آزمون دانشگاه آزاد هم شنیده می شود.

 

بدون کنکور

 

معمولا پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد مثل دانشگاه سراسری به صورت غیر متمرکز است و افراد در هیچ آزمونی شرکت نمی کنند و نمره هیچ آزمون را همراه خود ندارد. در صورتی که شرایط لازمی که دانشگاه مشخص می‌کند را داشته باشند می‌توانند در سایت دانشگاه آزاد ثبت نام خود را انجام دهند و درخواست بدهند که می خواهند بدون آزمون در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند. البته هر داوطلبی نمی‌تواند این درخواست را بدهد زیرا فقط به درخواست داوطلبان رسیدگی می شود که جزو استعدادهای درخشان باشند.

 

ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

بعد از اینکه زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد تمام شد افراد می‌توانند درخواست خود را برای ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد ارسال کنند و در صورتی که تمایل داشته باشید از شرایطی که دانشگاه آزاد برای پذیرش بدون کنکور دارد و همچنین هزینه ثبت نام و سایر موارد اطلاع داشته باشید پیشنهاد می کنیم که سایر مطالب و مقالات این سایت را دنبال کنید. افرادی که می‌خواهند از این طریق سایت ثبت نام انجام دهند باید وارد سایت azmoon.org شوند و ثبت نام خود را انجام دهند و باید قبل از انجام ثبت نام کارت اعتباری بخرند تا بتوانند مراحل بعدی را پشت سر بگذارد.

 

بدون کنکور

 

اعلام نتایج اولیه دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

کسانی که ثبت نام خود را از طریق سایت دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام دادند و فرم ثبت نام را پر کردند باید منتظر باشند که دانشگاه مدنظر بررسی های لازم را انجام دهد و با توجه به ظرفیتی که دارد نتایج اولیه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را بر روی سایت خود قرار دهد و در این لیست مشخص می شود که چه کسانی صلاحیت دارند در مصاحبه حضوری شرکت کنند.

 

مصاحبه دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه آزاد در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند باید در آخرین مرحله در یک مصاحبه حضوری شرکت کنند و فارغ از اینکه این افراد در آزمون شرکت کردند یا خیر لازم است که حتما در این مصاحبه حضوری به صورت همزمان شرکت کند و این نکته را در نظر داشته باشید که افرادی که در مصاحبه در آزمون شرکت نکردند نمره آزمون را ندارند و لازم است که در مصاحبه تلاش بیشتری برای نشان دادن ویژگی ها و مهارت های خود بکنند.

 

نتایج نهایی دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

افرادی که تصمیم دارند در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکور ادامه تحصیل دهند بعد از اینکه ثبت نام خود را انجام دادند و نتایج اولیه اعلام شد و مشخص شد که باید در مصاحبه حضوری شرکت کنند بعد از اینکه مصاحبه حضوری انجام شد امتیازاتی که داوران به آنها داده اند و بررسی‌های که دانشگاه انجام می‌دهد در نهایت مشخص می‌کند که از بین داوطلبان کدام یکی از آنها مورد پذیرش نهایی قرار گرفته است و قبول شده است و این لیست از طریق خود سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

 

بدون کنکور

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد