دکتری بدون کنکور سراسری

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد دکتری بدون کنکور سراسری
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

بعد از اتمام مرحله ی کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل آزمون دکترا پیش روی افراد قرار دارد و کسانی که میخواهند از طریق آزمون وارد این مقطع تحصیلی شوند باید دروسی که مشخص میشود را مطالعه میکنند و اگر رتبه قابل قبولی را در آزمون به دست آوردند به وسیله دانشگاه ها برای مصاحبه حضوری دعوت می شوند و اگر صلاحیت آنها در این مصاحبه ها تایید شد قبولی نهایی آنها اعلام می‌شود. عده ای هم بدون اینکه در کنکور شرکت کنند، صرفا بر اساس استعداد های درخشان وارد این مقطع تحصیلی می‌شوند و در آن ادامه تحصیل می دهند.

البته ادامه تحصیل دکترا بدون کنکور به صورت غیر متمرکز است و اگر دانشگاهی موفق شود که از وزارت علوم این مجوز را بگیرد که پذیرش بدون آزمون انجام دهد در سایت خود فراخوانی اعلام می‌کند که شرایط پذیرش بدون آزمون چگونه خواهد بود و رشته هایی که ارائه می‌شود را اعلام میکند و افرادی که میخواهند بدون کنکور وارد مقطع دکترا شوند لازم است که اخبار را پیگیری کنند و به سایت دانشگاه‌هایی که مدنظر آن ها است مراجعه کنند تا فراخوان ها را مطالعه کنند.

 

 

بدون کنکور

 

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور سراسری

از بین دانشگاه های مختلف که در مقطع دکترا دانشجو می پذیرند آنهایی که بتوانند مجوزی را از طرف وزارت علوم دریافت کنند مبنی بر این که می توانند پذیرش دانشجوی دکتری بدون کنکور را انجام دهند در طی یک اطلاعیه بر روی سایت خودشان زمان ثبت نام و شرایط اختصاصی برای ثبت نام و همچنین مدارک مورد نیاز و رشته هایی که ظرفیت پذیرش دارند را مشخص می‌کنند و به عنوان ثبت نام دکتری بدون آزمون بر روی سایت قرار می دهند.

 

علاوه بر اینکه فرد شرایط را بررسی کرد و مدارک را آماده کرد باید یک هزینه ای هم برای ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری پرداخت کند. این میزان هزینه با توجه به هر دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد و البته این نکته را هم در نظر بگیرید که افراد برای ثبت نام در هر دانشگاهی که این پذیرش بدون کنکور را دارد می توانند ثبت نام کنند و محدودیتی ندارند.

 

بدون کنکور

 

اعلام نتایج اولیه دکتری بدون کنکور سراسری

افرادی که میخواهند بدون شرکت در آزمون و کنکور در مقطع دکترا در یک دانشگاه ادامه تحصیل دهند باید مدارکی که دانشگاه مشخص کرده است را برای ثبت نام ارسال کنند و منتظر باشد که دانشگاه مشخص کند که این داوطلب برای مصاحبه حضوری لازم است مراجعه کند یا خیر که این اطلاعیه تحت عنوان نتایج اولیه دکتری بدون آزمون اعلام می‌شود و دانشگاه مدارکی که دریافت کرده است را بررسی می‌کند و با توجه به ظرفیت هایی که مجوز آن را دارند نتایج اولیه را مشخص میکند و افرادی که اسمشان جزوه پذیرفتگان اولیه هست باید خودشان را برای مصاحبه حضوری دکترا آماده کنند.

 

مصاحبه دکتری بدون کنکور سراسری

افرادی که می خواهند در مقطع دکترا بدون آزمون ادامه تحصیل دهند باید مثل افرادی که از طریق آزمون وارد مرحله مصاحبه شدند در مصاحبه حضوری در یک روز مشخص حاضر شوند و چون افرادی که از طریق استعداد درخشان و بدون کنکور وارد مصاحبه میشوند دیگر امتیازی از آزمون کتبی ندارند لازم است که در مصاحبه برای نشان دادن صلاحیت خود بیشتر تلاش کند تا ثابت کنند که مهارت لازم برای تحصیل در این مقطع را دارند.

 

بدون کنکور

 

نتایج نهایی دکتری بدون کنکور سراسری

در مورد اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان بدون کنکور دکترا باید بگوییم که هر دانشگاهی این لیست را به صورت جداگانه در سایت خود دانشگاه اعلام می کند یعنی به طور مثال اگر شما خواسته باشید که در دانشگاه تهران یا دانشگاه فردوسی مشهد ادامه تحصیل در مقطع دکترا بدون آزمون را داشته باشید بعد از اینکه در مصاحبه حضوری شرکت کردید لازم است که برای دیدن نتایج نهایی به سایت همان دانشگاه مدنظر مراجعه کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد