لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

براساس تصمیماتی که توسط وزارت علوم و سازمان آموزش و پرورش گرفته شد قرار است که از سال 98 دفترچه انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون سراسری 98 از هم جدا شود و بالغ بر 85 درصد رشته محل ها بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود و برای ادامه تحصیل در آنها نیاز به گذراندن کنکور سراسری و آزمون نیست. افرادی که می‌خواهند در هر کدام از این رشته های بدون کنکور در دوره های مختلف روزانه و شبانه و پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند لازم است که از تمام رشته محل هایی که بدون آزمون اعلام شدند اطلاع داشته باشند تا بتوانند از بین آنها مواردی که تمایل بیشتری دارند را انتخاب کنند و در لیست انتخاب رشته خود قرار دهند و به همین علت لازم است که حتما به صورت کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری را مطالعه کنند.

 

بدون کنکور

 

داوطلبان در هر کدام از 5 گروه تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان که باشند این امکان را دارند که رشته های بدون کنکور سراسری را انتخاب کنند و سایر مراحل مورد نیاز جهت رسیدن به تحصیل در رشته ها را بگذرانند. بر اساس اطلاعیه ای که سازمان سنجش آموزش کشور منتشر کرده است قرار است در تاریخ 17 بهمن 97 دفترچه بدون کنکور سراسری سال 98 بر روی سایت قرار بگیرد و افراد علاقه‌مند می‌توانند دفترچه را دریافت کنند و به صورت دقیق آن را مطالعه کنند تا از تمام شرایط آن مطلع شوند و همچنین می توانند لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98 در هر کدام از گروه های آزمایشی که تمایل دارند را مشاهده کنند. وقتی که دفترچه منتشر شد افراد می‌توانند هم از سایت سنجش آموزش کشور و هم از همین سایت آی مشاوره دفترچه را دریافت کنند و مطالعه کنند.

 

بدون کنکور

 

لیست رشته های بدون کنکور تجربی 98

از آنجا که گروه تجربی یکی از گروه های پرطرفدار در بین سایر گروه های دیگر می باشد و افراد علاقه مند به گروه های پزشکی و پیراپزشکی رقابت سنگینی برای رسیدن به جایگاه در دانشگاه های مختلف دارند رشته های پرطرفدار هنوز هم به صورت برقراری آزمون اقدام به جذب دانشجو می کند ولی در مورد سایر رشته های دیگر این طور نیست و بیشتر از 85 درصد رشته ها طوری شده که افراد می‌توانند بدون کنکور هم در آنها ادامه تحصیل دهند.

 

پس با توجه به صحبت هایی که گفته شد افراد باید بدانند که امیدی به شرکت و ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و پرطرفدار بدون کنکور نباید داشته باشد و برای رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و همچنین پیراپزشکی لازم است که حتما در کنکور سراسری شرکت کنند و به رقابت با سایر داوطلبان علاقه‌مند بپردازند تا در صورت کسب امتیاز مورد نیاز بتوانند در این رشته ها ادامه تحصیل دهند. ولی به غیر از مواردی که گفته شد بقیه رشته ها طوری است که افراد می توانند بدون کنکور در آن ادامه تحصیل دهند و ملاک سنجش و بررسی آنها معدل و سوابق تحصیلی شان خواهد بود.

 

بدون کنکور

 

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی 98

افرادی که در گروه ریاضی وارد می شوند، به امید ادامه تحصیل در یکی از رشته های فنی مهندسی و علوم پایه وارد این رشته می شود و این امکان برای این افراد فراهم است که در خیلی از رشته های پرطرفدار مثل مهندسی عمران و مهندسی برق و همچنین مهندسی صنایع و سایر رشته های پرطرفدار می توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند ولی باید در نظر داشته باشند که در مورد دانشگاه های مطرح و پرطرفدار مثل دانشگاه صنعتی شریف لازم است که برای ورود حتما در آزمون شرکت کنند تا با افراد دیگری که تمایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه ها دارند به رقابت بپردازند تا در صورت کسب امتیاز مناسب بتوانند در این دانشگاه های بزرگ ادامه تحصیل دهند.

 

لیست رشته های بدون کنکور انسانی 98

در مورد رشته های مربوط به گروه علوم انسانی این واقعیت وجود دارد که تقریبا همه رشته ها بدون آزمون  و بر اساس سوابق تحصیلی می توانند دانشجو بگیرند. همه رشته هایی که می توانند بدون کنکور دانشجو بپذیرند در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور انسانی 98 می آید که معمولا شامل رشته هایی مثل حقوق، روانشناسی، حسابداری و رشته های مدیریت در گرایش مختلف می باشد که خیلی از افرادی که وارد گروه علوم انسانی می شوند تمایل دارند در یکی از این رشته ها ادامه تحصیل دهند و لازم است باز هم تکرار کنیم که پذیرش بدون کنکور در هر رشته و دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی و معدل مقاطع پیشین خواهد بود.

 

بدون کنکور

 

لیست رشته های بدون کنکور هنر 98

از آن جایی که رشته هنر جز رشته هایی است که افراد در گروه‌های آموزشی دیگر هم می توانند رشته های آن را انتخاب کنند و در واقع هنر یک رشته شناور محسوب می شود رشته های مختلف آن از قبیل صنایع دستی و هنر اسلامی و مرمت بناهای تاریخی و همچنین هنر های صنعتی به صورت بدون کنکور دانشجو می گیرد و با توجه به اینکه این افراد چه سابقه تحصیلی ای دارند در دوره های مختلف روزانه و شبانه پذیرفته می‌شوند که پذیرش آن ها همان طور که گفتیم براساس سوابق تحصیلی خواهد بود و وقتی دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری هنر 98 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت افراد می‌توانند از تمام این لیست مطلع شوند.

 

بدون کنکور

 

لیست رشته های بدون کنکور زبان 98

با توجه به اینکه گروه آزمایشی زبان جزو گروه هایی است که افراد از همه گروه‌های آزمایشی دیگر می‌توانند از بین کد رشته های آن در بین انتخاب های خود قرار دهند و زبان جزو گروه های شناور محسوب می شود، رشته های پرطرفدار این گروه مثل آموزش زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی و زبان های دیگر در بین لیست رشته های بدون کنکور قرار دارد و افراد وقتی که این رشته ها را انتخاب کنند بر اساس سوابق تحصیلی آنها تصمیم گرفته می‌شود که با ادامه تحصیل این افراد در رشته هایی که انتخاب کردند موافقت شود یا خیر. بعد از اینکه نتایج نهایی مشخص شد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

 

بدون کنکور

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد