مشاوره آزمون SAT

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد مشاوره آزمون SAT
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

آزمون SAT (مخفف کلمات: Scholastic Assessment Test) آزمون استانداردی است که برای ورود به کالج و بعضی از دانشگاه ها در مقطع کارشناسی (Undergraduate) مورد نیاز است. اکثر متقاضیان در سال های یازدهم و دوازدهم اقدام به شرکت در این آزمون می نمایند. باید توجه داشت که آزمون SAT Subject نوع دیگری از این آزمون می باشد که در 5 رشته ریاضیات، تاریخ آمریکا و جهان، علوم و زیست شناسی، زبان های خارجی و ادبیات انگلیسی برگزار میگردد.

شرط لازم برای ورود به کالج مدرک SAT عمومی یا SAT General است که موضوع این بخش می باشد. این آزمون توسط College Board برگزار میگردد و حداقل در 6 مقطع زمانی در سال برگزار میگردد که این تاریخ ها در سایت www.collegeboard.org اعلام میگردد. این آزمون در سال 2016 دستخوش تغییراتی گردیده است و سیستم نمره دهی جدید 400 - 1600 می باشد که بنابر اعلام رسمی سایت کالج بورد میانگین نمره آزمون نسل جدید 1000 می باشد.

 

زبان

 

بخش درک مطلب ( Evidence-Based Reading ) 

تعداد سوالات این بخش 52 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 65 دقیقه می باشد در بخش درک مطلب تمامی سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای می باشند و باید به سوالات بر اساس متون پاسخ داده شود. برخی متون شامل نمایه های اطلاعاتی مانند جدول، نمودار و یا گراف می باشند که البته پاسخگویی به سوالات آنها مبتنی بر دانش ریاضی نخواهد بود. مباحث متون مربوطه معمولا از منابع متون ادبی کلاسیک یا معاصر آمریکا، متونی مرتبط با اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی، زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی و فیزیک می باشد و خوشبختانه نمره منفی برای پاسخ های ناصحیح منظور نمی شود. نمره این بخش با ترکیب با بخش نگارش و آزمون زبانی اعلام می شود و از 200 تا 800 می باشد.

 

بخش نگارش و آزمون زبانی ( Writing and Language Test )

تمامی سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای می باشند و می بایست بر اساس متون مربوطه پاسخ داده شوند. تمامی سوالات در قالب متن مورد سوال قرار می گیرند و معمولا پاسخگویی صحیح منوط یه درک مطلب نیز می باشد. به عبارت دیگر، نکات دستوری زبان به ندرت به صورت صرف مورد آزمون قرار می گیرد. این بخش در نظر دارد که دستور زبان نوشتاری زبان انگلیسی را مورد آزمون قرار دهد که اساسا سوالات این بخش مشتمل بر نکات گرامری، ساختار جمله، کاربرد دستور زبان و قواعد نشان گذاری می شود. نمره منفی یرای پاسخ های ناصحیح منظور نمی شود. تعداد سوالات این بخش 44 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 35 دقیقه می باشد. نمره این بخش با ترکیب با بخش درک مطلب اعلام میشود و از 200 تا 800 می باشد.

 

بخش ریاضیات ( Math ) 

نمره این بخش 200 تا 800 می باشد.در بخش ریاضیات مباحث مربوط به هندسه، آمار و احتمال و مثلثات می باشد. ضمن اینکه بخش اعظم سوالات به صورت چند گزینه ای و برخی پاسخ محور می باشند. بنابراین دانش آموزان می بایست با انجام محاسبات مربوطه، پاسخ مربوطه را خود بدست بیاورند. به خاطر داشته باشید که نمره منفی یرای پاسخ های نادرست منظور نمی شود. بخش ریاضیات شامل دو بخش است.

بخش اول: تعداد سوالات این بخش 20 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 25 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز نمی باشد.

بخش دوم: تعداد سوالات این بخش 38 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 55 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز می باشد.

 

بخش انشا ( Essay (Optional )  

مدت زمان برگزاری این بخش 70 دقیقه خواهد بود و نمره آن از 200 الی 800 می باشد. این بخش در انتهای آزمون پس از بخش درک مطلب و بخش نگارش و آزمون زبانی مورد آزمون قرار می گیرد. این بخش اختیاری می باشد. این بخش 3 مهارت خواندن، تحلیل و نگارش راشامل می شود. مدت پاسخگویی به سوالات این بخش 50 دقیقه می باشد. نمره این بخش به صورت مستقل گزارش می شود.

 

زبان

 

ثبت نام در آزمون SAT

داوطلبان برای انجام ثبت نام می بایست از طریق سایت www.collegeboard.org به صورت آنلاین اقدام نمایند و ابتدا باید به صفحه اصلی سایت collegeboard.org و بر روی کلمه Register در بالای صفحه سمت راست کلیک کنند. در این مرحله باید یک حساب کاربری برای خود بسازند. توجه داشته باشید که این آزمون در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان شرکت در این آزمون باید به کشور هایی نظیر امارات، ترکیه، آذربایجان و … سفر کنند تا بتوانند در آزمون شرکت کنند.

 

نمره دهی آزمون SAT

قسمت اول و دوم آزمون SAT  هر کدام دارای 200 تا 800 نمره می باشند و  نمره پایانی که به داوطلب داده خواهد شد بین 400 تا 1600 می باشد. قسمت سوم نیز نمره ای جدا و 1 تا 6 را دارا می باشد. امتحان شامل 3 قسمت  ریاضی، درک مطلب و انشا است که هر کدام نمره‌ای بین 200 تا 800 دارند. در نهایت نمره 3 امتحان با یکدیگر جمع می شود. ضمن اینکه به خاطر داشته باشید که مدت اعتبار این مدرک 5 سال می باشد.

 

مراکز برگزاری آزمون SAT در کشور ترکیه

  • ANKARA, TURKEY TURKISH-AMERICAN ASSOCIATION

  • ANKARA, TURKEY BILKENT UNIV PREPERATION SCHOOL

  • TARSUS, TURKEY TARSUS AMERICAN SCHOOL

  • ISTANBUL, TURKEY ROBERT COLLEGE

  • IZMIR, TURKEY THE AMERICAN COLLEGIATE INSTITUTE

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد