مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

یکی از اساسی ترین تصمیماتی که محصلان در روند تحصیل خود باید بگیرند انتخاب رشته ای است که در دانشگاه ادامه خواهد داد و برای کنکور سراسری در آن رشته سنجیده خواهد شد. در این روند انتخاب یک مشاوره تحصیلی خوب و آگاه بسیار موثر است و میتواند در آینده تحصیلی و شغلی فرد بسیار تاثیر گذار باشد. به این منظور در این قسمت اطلاعاتی مانند آشنایی با قسمت های مختلف کارنامه، نقش سهمیه مناطق و شهدا و ایثارگران و مناطق محروم در انتخاب رشته، بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری، آشنایی با امکانات و هزینه ها و شهریه های دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه، دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس های خودگردان یا بین الملل و دانشگاه آزاد، نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری، انتخاب دانشگاه، نحوه صحیح چینش انتخاب ها در انتخاب رشته کنکور سراسری توضیحاتی داده شده است که با مطالعه دقیق آن ها داوطلبان میتوانند انتخاب بهتری را داشته باشند.

 

 




 

 

اکثر دانش‌آموزان و دانشجویان بر این باورند که برای داشتن انتخاب رشته‌ ی خوب، مهم‌ ترین چیز دارا بودن کارنامه کنکور و نمره کنکور و رتبه‌ کنکور خوب است اما این افراد بیش از این ‌که به خودشان، اهداف شان، آینده‌ شان و زندگی شان فکر کنند به نظر دیگر افراد و اهمیتی که مردم جامعه برای رشته ‌های دانشگاهی مختلف قائل هستند، توجه می ‌کنند.

موضوع اصلی برای داشتن انتخاب رشته‌ ی صحیح این است که خود و هدف نهایی خود را خوب بشناسند. در مورد خیلی از داوطلبان دیده شده که فرد در رشته ای پذیرفته شده است که علاقه ای ندارد و گاها علی رغم تمام تلاشش برای ورود به دانشگاه، از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف می دهند. برای همین است که مشاوره انتخاب رشته کنکور نقشی مهم در آینده شغلی و روحی تمامی دانش آموزان و دانشجویان دارد.

 

ویژگی های انتخاب رشته خوب

آخرین گام دانش آموزان برای ورود به دانشگاه انتخاب رشته کنکور است و از نظر بسیاری ازمشاوران تحصیلی مهم ترین گام نیز همین انتخاب رشته کنکور محسوب می‎شود. به عبارت دیگر یک انتخاب غلط می‌ تواند زحمات چندین و چند ساله داوطلب کنکور را بر باد دهد.

از طرف دیگر یک انتخاب رشته کنکور مناسب به همان اندازه می‌ تواند داوطلب کنکور را به رشته‎ای که به آن علاقمند است برساند و این نهایتا منجر به رضایت شغلی و اشتغال هدفمند و کاهش نرخ بیکاری و افزایش بهروری شغلی در جامعه خواهد شد.

مشاوران تحصیلی همواره این نکته را متذکر می شوند که داوطلب کنکور باید دقت داشته باشد که یک رشته خاص به تنهایی نه خوب است و نه بد زیرا اگر کسی که به آن رشته علاقمند است و استعداد ادامه آن را دارد، به تحصیل آن بپردازد. نتیجه کار مناسب خواهد بود در صورتی که عدم علاقه داوطلب کنکور به پرمخاطب‎ ترین رشته‎ های دانشگاهی هم یک نیروی کارآمد در آن رشته تربیت نخواهد کرد.

 

ظرفیت دانشگاه ها

با توجه به آمار هر ساله کنکور متوجه میشویم که داوطلبان در رشته تجربی بیش از سایر رشته ها هستند. یعنی طبق آمار بیش از 60 درصد داوطلبان رشته های دانشگاهی مرتبط با رشته تجربی هستند و علاقمند به تحصیل در یکی از رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی هستند. طبیعی است با میزان ظرفیت موجود امکان تحقق هدف تمامی داوطلبان میسر نبوده و تمامی هشدارها و توصیه ها مبنی بر انتخاب رشته کنکور متوازن در چنین شرایطی نقش خود را نشان می دهد. که این امر اهمیت مشاوره انتخاب رشته کنکور را صد چندان می کند. به طور کلی تقریبا یک پنجم ظرفیت به دوره روزانه اختصاص دارد.

 

مزیت مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری

اتفاقی که همیشه برای بیشتر داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری رخ می دهد عدم رضایت از رتبه و انتظار بیشتر از نتایج است. از آنجا که وقت بسیار کمی را برای انتخاب رشته دارند و سردرگم می شوند نیاز به مشاوران تحصیلی برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور بیش از پیش حس می شود. خیلی از داوطلبان به علت های مختلف توان دسترسی به مشاوران حرفه ای در آن مدت زمان کم را ندارند و بهترین راه برای آن ها کمک گرفتن از مشاوران تلفنی است.

 

مشاوره

 

انتخاب رشته ریاضی 

انتخاب رشته ریاضی به شرطی می تواند مسیر موفقیت شما باشد که آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانشگاه های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانشگاه های ایران رتبه ی بهتری دارد و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید. دغدغه اصلی کنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانشگاه مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد. شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم.

همانطور که میدانید کنکور ریاضی سومین گروه آزمایشی پرجمعیت در کنکور سراسری است که در خود رشته های فنی مهندسی و علوم پایه را جای داده است. با توجه به آمار قبولی در رشته های مهندسی اصلی ترین هدف داوطلبان این رشته برای شرکت در انتخاب رشته ریاضی است. در سال های اخیر با توجه به آمارهای موجود از رشد نزولی متقاضیان این گروه آزمایشی، شانس قبولی داوطلبان در رشته های مهندسی بیشتر شده است. اما انتخاب رشته ی مناسب مستلزم آگاهی کامل شما از تمامی موارد مرتبط خواهد بود.


 

 

انتخاب رشته تجربی  

به دلیل افت بازار کار در اکثر رشته ها جز تجربی، انتخاب رشته ی تجربی در میان دانشجویان سال به سال افزایش می یابد. انتخاب رشته تجربی می تواند مسیر موفقیت شما باشد فقط باید آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانشگاه های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانشگاه های ایران رتبه ی بهتری دارد و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید دغدغه اصلی کنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانشگاه مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد.

شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم. رشته تجربی عنوان پرجمعیت ترین گروه آزمایشی کنکور سراسری را دارد.


 

 

انتخاب رشته انسانی

انتخاب رشته انسانی یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان رشته انسانی است قبول شدن در یکی از رشته های روانشناسی، حقوق حسابداری از اولویت دانشجویان این رشته می باشد. انتخاب رشته ی انسانی در میان دانشجویان سال به سال کاهش می یابد و این موضوع به دلیل معرفی نشدن درست این مجموعه و پتانسیل های آن است.

انتخاب رشته انسانی نیز می تواند مسیر موفقیت شما باشد فقط باید آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانشگاه های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانشگاه های ایران رتبه ی بهتری دارد  و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید دغدغه اصلی کنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانشگاه مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد  در ادامه اطالاعاتی در مورد نحو ه ی انتخاب رشته انسانی و انتخاب دانشگاه مطالبی را شرح داده ایم تا بتوانیم به پرسش های شما پاسخ دهیم و در انتخابی درست با در نظر گرفتن استعداد هر شخص در رشته ی مورد علاقه مؤثر واقع شویم اگر در انتخاب رشته انسانی رشته ی مورد علاقه خودرا انتخاب نکرده اید و در شناسایی استعداد خود تردید دارید شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مرکز آی مشاوره تماس گرفته تا با مشاوران و کارشناسان برتر، شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم.


 

 

انتخاب رشته هنر

انتخاب رشته هنر به شرطی می تواند مسیر موفقیت شما باشد که آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانشگاه های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانشگاه های ایران رتبه ی بهتری دارد و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید. دغدغه اصلی کنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانشگاه مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد. شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم. انتخاب رشته هنر در میان دانشجویان سال به سال کاهش می یابد و این موضوع به دلیل معرفی نشدن درست این مجموعه و پتانسیل های آن است.


 

 

انتخاب رشته زبان

شرکت در کنکور زبان های خارجی هم برای متقاضیان این رشته و هم برای متقاضیان گروه های آزمایشی اصلی از جمله ریاضی، تجربی، انسانی مجاز است. به این صورت که اگر داوطلبی خواهان شرکت در یکی از گروه های آزمایشی اصلی باشد نیز می تواند در کنکور زبان نیز شرکت کند. کارنامه انتخاب رشته زبان مدتی بعد از اعلام نتایج کنکور منتشر می شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته زبان هستند 150 رشته را می توانند بر اساس اولویت انتخاب نمایند داوطلبان برای قبولی در رشته ی مورد نظر باید به رشته های زیر گروهی که در آن نمرات بالایی را به دست آورده اند توجه کرده و آن ها را در اولویت قرار دهند زیرا که شانس قبولی بیشتر است برای آگاهی دقیق از نحوه ی انتخاب رشته زبان باید با کارنامه و تاثیر سهمیه مناطق بر روی رتبه کاملا آشنا باشید تا بتوانید در انتخاب رشته دانشگاه موفق باشید.