مهندسی صنایع گرایش تکنولوژی‌ صنعتی‌

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد مهندسی صنایع گرایش تکنولوژی‌ صنعتی‌
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

گرایش تکنولوژی صنعتی که از زیر شاخه های مهندسی صنایع است و هدفش  تربیت تکنولوژیست های کارخانه است با نگاهی فنی به مسائل نگاه می کند. این افراد از نظر فنی به مهندسین مکانیک (مخصوصا گرایش ساخت و تولید) نزدیک هستند و به مسایل بهینه سازی ساخت و ساز و فراورده های صنعتی و نیز نگهداشت و راه اندازی فنی واحدهای اجرایی  آشنا هستند و میتوانند مسئولیت هایی مانند انتقال و مدیریت تکنولوژی و حفظ و حراست از آن را داشته باشند.

 

صنایع

 

شخصی که به عنوان مهندسی تکنولوژی صنعتی مشغول به کار است با مدیریت تکنولوژی ها و مواردی مثل انتقال تکنولوژی سر و کار دارد و سعی دارد که کمیت و کیفیت فرآورده ها را افزایش دهد و امکان دسترسی به آنها را بیشتر کند. این افراد می‌توانند از مرحله طراحی ایده و نمونه سازی آن تا ساخت و تولید آن به مدیریت اجرایی کمک کنند و در این روند حضور داشته باشند. ماشین های افزار و جیک و فیسکچر، طراحی قالب، کنترل عددی، مونتاژمکانیکی، عملیات حرارتی از درس های مهم این گرایش است و این گرایش نسبت‌ به‌ گرایش‌های‌ تولید صنعتی‌ و تحلیل‌ سیستم‌ها فنی‌تر است و به‌ مهندسی‌ مکانیک‌ نزدیک‌تر می‌باشد.

 

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ تکنولوژی‌ صنعتی‌

  • ماشین‌های‌ افزار 

  • قید و بندها (جیک‌ و فیکسچر)

  • طراحی‌ قالب‌ 

  • کنترل‌ عددی

  • مونتاژ مکانیکی‌

  • عملیات‌ حرارتی‌

  • زبان‌ تخصصی‌

  • پروژه‌

 

صنابع

 

بازار کار در ایران‌

این‌ رشته‌ بخاطر اهمیت زیادی که دارد توانسته است که جایگاه‌ خود را در صنعت بیابد. رشته‌ مهندسی‌ صنایع‌ افراد را برای‌ مدیریت‌ آموزش می‌دهد و مرتبط ترین رشته‌ به‌ کارهای‌ مدیریتی‌ و برنامه‌ریزی‌ و اداره‌ امور است‌ و اگر بخواهند برای‌ مدیریت‌ بخش‌ تولید یک‌ واحد صنعتی‌ بین‌ مهندسان مکانیک‌، برق‌ و صنایع‌ که‌ شرایط‌ برابری دارند، یک‌ نفر را انتخاب‌ کنند، مهندس‌ صنایع‌ اولویت‌ اول‌ است پس از نظر بازار کار مشکلی‌ ندارد.

 

درآمد و حقوق

بازار کار رشته مهندسی صنایع بسیار گسترده است و امکان فعالیت در قسمت های مختلف برای مهندس صنایع وجود دارد که اینها هر کدام در متفاوتی می توانند داشته باشند. اگر افراد در بخش دولتی کار کند با توجه به قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق می گیرند و اگر در بخش خصوصی کار کنند با توجه به شرایط و معیارها که وابسته به میزان تحصیلات و دانش و سابقه کار افراد است می‌توانند دریافتی متفاوتی داشته باشند.

این افراد می توانند در سمت های مختلف سازمانی (کارشناس، سرپرست و مدیر) مشغول به کار شوند و همچنین میتوانند بعنوان کارشناس فنی، برنامه ریز، کارشناس کنترل پروژه، کارشناس تضمین کیفیت، مهندس صنایع، سرپرست کنترل پروژه، سرپرست برنامه ریزی، مدیر پروژه، مدیر کارخانه و غیره کار کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد