مشاوره کنکور هنر

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد مشاوره کنکور هنر
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

در این آزمون از تمامی گروه های آزمایشی اعم از علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی، شرکت کننده حضور دارد که در آن شرکت کنند. تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل علاقه یا تغییر رشته تحصیلی در کنکور هنر شرکت می کنند .تصور غالب از این آزمون ساده بودن و راحت قبول شدن است اما اینطور نیست و کار بسیار دشواری است و به مطالعه دقیق و علاقه ی زیاد نیاز دارد. این گروه از تنوع رشته ی کمتری نسبت به سایر گروه ها برخوردار است. نیمه متمرکز بودن گروه آزمایشی هنر به معنای دو مرحله ای بودن کنکور هنر در بیشتر رشته ها است. یعنی بعضی از رشته های هنر علاوه بر آزمون تستی دارای آزمون عملی (یا مصاحبه) هم هستند. از رشته های پرمتقاضی این گروه آزمایشی می توان به سینما، عکاسی، چاپ، صنایع دستی و مرمت و احیاء بناهای تاریخی اشاره کرد.

دروسی که داوطلبان در رشته هنر مطالعه میکنند عبارتست از سیر هنر در تاریخ 1و2، کارگاه هنر1و2، آشنایی با میراث هنری و فرهنگی، آشنایی با رشته های مختلف هنری، انسان-فضا-طراحی و... وجود دارد که غالباً در کنکور هنر فقط 5 سؤال معادل 3% از کل سؤالات اختصاصی را در بر میگیرد و دروسی مانند کارگاه هنر 1و2 و انسان-فضا- طراحی شامل انجام کارهای عملی در طی سال تحصیلی است که باعث میشود تا داوطلب کنکور علاوه بر روزهایی که به مدرسه می رود در زمان های باقیمانده مشغول انجام کارهای عملی باشد.

 

کنکور هنر 97

 

یکی از نکاتی که داوطلبان کمتر به آن توجه می کنند این است که اگر داوطلبی در جلسه مصاحبه یا آزمون عملی رشته های نیمه متمرکز شرکت نکند، می تواند در رشته ی متمرکزی که پذیرفته شده است ادامه تحصیل دهد اما در صورتی که در جلسه مصاحبه یا آزمون عملی شرکت کند و بعد از قبولی در رشته نیمه متمرکز قصد انصراف از تحصیل در رشته نیمه متمرکز را داشته باشد، امکان تحصیل در رشته متمرکز پذیرفته شده را ندارد و محروم می شود. برای رشته‌ های تحصیلی ادبیات نمایشی، مجسمه‌ سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری (کارگردانی)، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی آزمون عملی فقط در شهر تهران برگزار خواهد شد.

 

ثبت نام کنکورسراسری هنر 97

بر اساس اطلاعیه جدید سازمان سنجش و آموزش کشور زمان ثبت نام کنکور سراسری 97 و کنکور هنر 97 اول بهمن ماه آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد. البته این زمان قطعی نیست و به دلایل گوناگون ممکن است تغییر یابد. بنابراین داوطلبان کنکور انسانی 97 باید به صورت دوره ای سایت سازمان سنجش آموزش کشور را بازدید نمایند. 

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری هنر 97

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97 برای تمامی رشته های تحصیلی یکسان است و داوطلب باید در یکی از رشته های دبیرستان (رشته های نظری) دارای دیپلم و پیش دانشگاهی باشد. البته توصیه می شود که اگر یک داوطلب سعی دارد در دو رشته مختلف تحصیلی اقدام به ثبت نام نماید، باید برای هر رشته کارت های اعتباری جدا از سایت سنجش و آموزش کشور خریداری نماید و بر اساس دستور العمل های داده شده اقدام به ثبت نام نماید.

 

هنر

 

منابع کنکور سراسری هنر 97

یکی از مهمترین مواردی که داوطلبان کنکور سراسری به آن احتیاج خواهند داشت مطالعه منابع مناسب است تا وقت و هزینه ای که صرف میکنند نتیجه بخش باشد و بتوانند بهترین نتیجه را از مطالعات خود بگیرند. داوطلبان کنکور هنر باید بدانند که دروس عمومی و اختصاصی کنکور به چه صورت است و برای هر درس کدام کتاب آموزشی و کمک آموزشی باید مطالعه شود. گروه هنر 7 شاخه درسی دارد که شامل درک عمومی هنر(شامل درس ها و مطالب مربوط به تاریخ هنر ورشته های هنری می باشد)، درک عمومی ریاضی و فیزیک(دروس ریاضی و فیزیک و هوش)، ترسیم فنی (هندسه و رسم اشکال)، خلاقیت تصویری و تجسمی (شناخت تصویر و نشانه های آن و خلاقیت)، خلاقیت نمایشی (درس های مربوط به نمایش و سینما)، خلاقیت موسیقی (شامل کل مباحث موسیقی)، خواص مواد (اطلاعات کامل کافی برای موادی که در کار خود استفاده می کنید) می باشد.

 

دروس عمومی و تخصصی کنکور هنر 97

 در کنکور داوطلبان باید به 25 سوال ادبیات، 25 سوال عربی، 25 سوال دین و زندگی و 25 سوال زبان انگلیسی پاسخ دهند. در کنکور هنر ضرایب دروس عمومی  شامل ادبیات با ضریب 4، عربی با ضریب 2، دین و زندگی ضریب 3 و زبان انگلیسی ضریب 2 دارد.

اگر داوطلب اقلیت های مذهبی قصد پاسخ دهی به سوالات معارف غیراسلام (کلیمی ، زرتشتی و مسیحی) به جای معارف اسلامی (دین و زندگی) را دارد، می توانند با علامت زدن گزینه مربوط به آن در هنگام ثبت نام اینترنتی، به سوالات آن پاسخ دهد. داوطلبان کنکور 97 می توانند در حین ثبت نام اینترنتی پاسخ دهی به یکی از زبان های روسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی را به جای زبان انگلیسی انتخاب کنند. 

 

دروس اختصاصی گروه هنر به این صورت است که شامل دروس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی –فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد است. در مجموع کنکور هنر دارای 5 زیرگروه است. در هر زیرگروهی یک سری از رشته ها قرار دارند و ضرایب دروس در آن زیرگروه طوری طراحی شده که دروس مرتبط با رشته های هر زیرگروه ضرایب بالاتری را به خود اختصاص دهند.

 

بررسی سوالات کنکور سراسری هنر 97

تعداد سوالات دروس عمومی در کنکور سراسری هنر در جدول زیر آمده است. 

عنوان درس

تعداد

از شماره

تا شماره

زبان و ادبیات فارسی

25

1

25

زبان عربی

25

26

50

فرهنگ و معارف اسلامی 

25

51

75

زبان انگلیسی 

25

76

100

 

داوطلبان گروه هنر در مجموع 160 سوال اختصاصی دارند که در 165 دقیقه باید به آن ها پاسخ دهند.

میانگین زمان پاسخ گویی به هر سوال 60 ثانیه است. دفترچه ی شماره 2 شامل 60 سوال و 65 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

درک عمومی هنر 30 سوال 25 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

درک عمومی ریاضی و فیزیک 30 سوال با 40 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

دفترچه ی شماره 3 شامل 100 سوال با 100 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

ترسیم فنی 20 سوال با 26 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

خلاقیت نمایش 20 سوال با 24 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

خلاقیت تصویری 20 سوال با 13 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

خلاقیت نمایش 20 سوال با 20 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

خواص مواد 20 سوال با 17 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد