تاثیر سهمیه بسیح فعال در دانشگاه آزاد

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد تاثیر سهمیه بسیح فعال در دانشگاه آزاد
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

یکی از امتیازاتی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود دارد این است که افراد می توانند از سهمیه بسیج فعال برای جایگاه بهتر استفاده کنند. حداقل تراز قبولی برای مشمولان سهمیه بسیج فعال 90 درصد در رشته های کاردانی و کارشناسی و 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی در رشته های دکتری عمومی است. البته همیشه نباید انتظار کاهش 10 درصدی و 5 درصدی تراز برای مشمولان سهمیه بسیج فعال را داشته باشیم ولی بطور کلی همانطور که از جدول بالا و مقایسه آن با تراز قبولی دانشگاه آزاد در سهمیه عادی مشخص است، تراز قبولی سهمیه بسیج فعال دانشگاه آزاد بین 200 الی 700 تا کمتر از تراز قبولی دانشگاه آزاد در سهمیه عادی است. اطلاع از تراز قبولی سال گذشته می تواند به شما کمک زیادی در انتخاب بهترین چینش کند.

 

بسیج


مشمولین سهمیه بسیج فعال

برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید هر کس حداقل 100 امتیاز کسب کرده باشد. برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید حتما بسیجی فعال باشید حتی اگر 100 امتیاز را کسب کرده باشید و باید حداقل 1 سال سابقه بسیجی فعال را داشته باشید. یعنی ملاک استفاده از سهمیه بسیج فعال حداقل 1 سال سابقه فعالیت باید باشد و باقی ان را می توان از از سابقه عضویت عادی تامین کرد. ملاک ها به این صورت است:

  • به ازای هر ماه عضویت عادی 1 امتیاز

  • به ازای هر ماه عضویت فعال 2/5 امتیاز

  • به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه 3/5 امتیاز

  • به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه  4  امتیاز


زمان اقدام برای استفاده از سهمیه بسیج فعال بعد از اعلام اولیه نتایج کنکور سراسری است. به این شکل که بسیجی های فعال که طبق جدول امتیازات گفته شده می توانند حداقل 100 امتیاز کسب کنند باید به ناحیه سپاه پاسداران منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند و کد 12 رقمی استفاده از سهمیه بسیج فعال را اخذ کرده و وارد فرم انتخاب رشته دانشگاه ازاد خود کنند.
بنابراین در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیجی های فعال می توانند شانس قبولی خود در دانشگاه آزاد را نسبت به کسی که سهمیه عادی دارد تا 10 درصد بیشتر کنند. سهمیه بسیج فعال باعث می شود برای قبولی در رشته محل های مقطع کارشناسی کافیست 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در رشته محل های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی باید 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را برای استفاده از سهمیه بسیج فعال کسب کنیم. مثلا در سال 94 آخرین تراز قبولی پرستاری شاهرود برای کسانی که از سهمیه عادی (سهمیه مناطق) استفاده می کردند 6725 بود که حدودا رتبه 65000 کشوری می شود. حال آخرین تراز قبولی در همان پرستاری شاهرود برای کسی که از سهمیه بسیج فعال استفاده می کرد 6055 بود که حدودا رتبه 102000 کشوری می شود.


البته تاثیر سهمیه بسیج فعال همیشه هم اینقدر زیاد و با کاهش حدود 700 تایی تراز نیست و در رشته محل های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی تراز آخرین نفر قبولی که از سهمیه بسیج فعال استفاده می کند نهایتا در حدود 300 الی 400 تا نسبت به کسی که از سهمیه عادی استفاده می کند کمتر است ولی درهرصورت نباید اصلا از تاثیر سهمیه بسیج فعال غافل شویم و تا جایی که ممکن است اگر شرایط کسب این سهمیه را داریم برای گرفتن کد 12 رقمی سهمیه بسیج فعال پیگیری های لازم را انجام دهیم.

 

بسیج

 

نکات مهم در مورد سهمیه بسیج فعال

1- داوطلبان باید به این مورد توجه داشته باشید که تنها در صورت فعالیت مستمر در بسیج کد 12 رقمی به شما تعلق خواهد گرفت و در صورت قطع ارتباط کد 12 رقمی به شما تعلق نخواهدگرفت.

2- افراد عادی نیر در صورت تمایل امکان شرکت در دوره های تکمیلی بسیج را خواهند داشت. ضمن اینکه می توانند پس از شرکت در دوره های تکمیلی به عضو فعال بسیج تبدیل شوند.

3- سهمیه بسیج تنها یک بار قابل استفاده می باشد، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که از این سهمیه برای مقاطع بالاتر که به مراتب دشوارتر است استفاده نمایید.بنابراین به خاطر داشته باشید که اگر داوطلبی قصد استفاده از سهمیه بسیج را در مقطع کاردانی داشته باشد در صورت قبولی،امکان استفاده مجدد از این سهمیه در مقاطع بالاتر را نخواهد داشت.

4- پس از دریافت کد 12 رقمی در صورت قبول نشدن داوطلب در کنکور، امکان استفاده از سهمیه بسیج وجود خواهد داشت به دلیل اینکه نام داوطلب به عنوان پذیرفته شده درج نشده است.

5- آن دسته از داوطلبانی که کد 12 رقمی را دریافت نموده اند و در دانشگاه پذیرفته شده اند در صورت شروع تحصیل و یا در صورت انصراف از تحصیل بنا به هر دلایلی، به دلیل استفاده از سهمیه امکان استفاده مجدد از سهمیه را در مقاطع بالاتر نخواهند داشت.



 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد