مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه تیزهوشان

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه تیزهوشان
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

ثبت نام آزمون تیزهوشان

در اسفند ماه هر سال ثبت نام آزمون تیزهوشان برگزار می شود. تیزهوشان یا مدرسه تیزهوشان یا سمپاد اسامی  مختلف از مدرسه‌ هایی است که تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به پذیرش و رشد و پرورش دانش‌ آموزان مستعد می‌ پردازد. این آزمون جهت ارزیابی استعدادهای برتر از بین دانش آموزان مستعد در پایه نهم به دهم جهت ورود به مدارس استعداد درخشان یا سمپاد به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شودبا توجه به وضع قوانین جدید امسال و تغییرات حاصله، ثبت نام آزمون نمونه دولتی و ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت هماهنگ انجام می شود و همچنین آزمون تیزهوشان و آزمون نمونه دولتی نیز به صورت هماهنگ کشوری در یک روز برگزار می شود.


 

در اواخر اردیبهشت ماه هر سال آزمون تیزهوشان صورت عمومی در سراسر کشور برای انتخاب دانش‌ آموزانی که امکان تحصیل و آموزش در مدارس تیزهوشان را دارند برگزار می‌ شود. آزمون تیزهوشان شامل مباحث علمی و هوش است. انتخاب دانش‌ آموزان برای هر مرکز تیزهوشان بر اساس رتبه به دست آمده در آزمون تیزهوشان همان مرکز صورت می‌ گیرد.

با توجه به این امر که سن دانش آموزان شرکت‌ کننده در آزمون تیزهوشان پایین است بنابراین برنامه‌ ریزی برای این آزمون باید به صورت تخصصی انجام گیرد. زیرا این دانش‌ آموزان توانایی تحمل ساعت‌ های طولانی مطالعه را ندارند و ممکن است خستگی ذهنی مانع از این شود که تمام توانایی دانش آموز تحت سنجش قرار گیرد. بنابراین نیاز به مشاور و برنامه ریز آگاه برای مدیریت شرایط ذکر شده بسیار محسوس است. مشاوری که بتواند بر اساس توانایی های هر فرد به صورت شخصی برنامه ریزی را انجام دهد.

 

تیزهوشان

 

مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان 97-98

کلیه مراحل ثبت نام از طریق سایت Azmoon.medu.ir  انجام میشود. شرکت کنندگان باید مدارک لازم جهت شرکت در آزمون تیزهوشان را در سایت مربوطه بارگذاری کنند. در صورتی که مدارک کامل نباشد ثبت نام ناقص خواهد بود و داوطلب نمی تواند کارت ورود به جلسه را دریافت نماید.

ارائه مدارک زیر جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان الزامی است :

1- تکمیل فرم ثبت نام به صورت اینترنتی

2- تصویر یک قطعه عکس 4 * 3 ( زمینه عکس سفید و حتما باید برای سال جاری دانش آموز باشد.)

3- پرداخت هزینه ثبت نام آزمون

پس از انجام مراحل بالا داوطلب کدی تحت عنوان کد پیگیری دریافت می کند که در مراحل بعدی به آن نیاز خواهد داشت و باید از آن نگه داری کنند. احتمالا امسال ثبت نامی برای آزمون ششم به هفتم نخواهد بود و آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نهم به دهم نیز ترکیب شده است.

 

تیزهوشان

 

زمان، سایت و نحوه ثبت نام تیزهوشان 97-98

با توجه به علاقه ی قابل توجه دانش آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان اولین موردی که دانش آموزان مایلند در مورد آن اطلاعاتی داشته باشند اطلاح از زمان ثبت نام آزمون و نحوه انجام آن دارند. به همین علت در این قسمت داوطلبان را از زمان و نحوه ی ثبت نام مطلع خواهیم کرد.

زمان آغاز ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان از روز سه شنبه 28 فروردین 1397 لغایت چهارشنبه 5 اردیبشهت 1397 ادامه خواهد داشت. در صورتی که داوطلبین شرکت در آزمون تمامی مدارک و شرایط شرکت در آزمون را دارا باشند میتوانند از طریق سامانه ی مربوطه به آدرس Azmoon.medu.ir  برای تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند. توصیه میشود هنگام ورود اطلاعات خود دقت کافی را داشته باشید تا در روند ثبت نام دچار مشکل نشوید. اگر به طور اتفاقی خطایی در ورود اطلاعاتتان رخ داد نگران نباشید زیرا بعد از اتمام زمان ثبت نام نیز طی اعلامیه ای زمان ویرایش ثبت نام اعلام خواهد شد. همانطور که در قسمت مدارک ثبت نام نیز گفته شد باید طی ثبت نام هزینه مربوط به شرکت در آزمون را پرداخت نمایید. که به این منظور باید از درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام استفاده کنید. با توجه به علاقه ی دانش آموزان و والدین در رابطه با تحصیل در مدارس تیزهوشان که دارای سطح علمی بالاتری نسبت به سایر مدارس است لازم است در مورد شرایط ثبت نام در این مدارس اطلاعات کافی را کسب کنند تا در صورت دارا بودن شرایط بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98

یک شرایط مربوط به ثبت نام در این آزمون اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم است و معدل سالانه دانش آموز در پایه هشتم باید 19 و بالای 19 باشد. همچنین دانستن این نکته لازم است که تابعیت شرکت کنندگان باید ایرانی باشد و در غیر اینصورت باید طبق موارد خاص با توجه به قوانین مربوطه ثبت نام صورت گیرد.

 

تیزهوشان

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 97 - 98

همانطور که اشاره شد در نیمه اول اردیبهشت ماه آزمون ورودی مدارس تیزهوشان 97 - 98 بصورت هماهنگ کشوری برگزار می شود. تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون در سال گذشته 220 هزارنفر در پایه ی ششم ابتدایی ( ششم به هفتم ) و 99 هزار نفر داوطلب در آزمون نهم به دهم بوده است. با وجود تعداد زیاد شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان لازم دانستیم تا شرکت کنندگان را از نحوه و زمان اعلام نتایج آگاه کنیم. در سال تحصیلی که گذشت بالغ بر 16000 نفر از داوطلبان تیزهوشان ششم به هفتم و 8 هزار نفر از داوطلبان تیزهوشان نهم به دهم پذیرفته نهایی شدند. روال اعلام نتایج آزمون تیزهوشان به این صورت است که هر ساله بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی نتایج آزمون تیزهوشان اعلام خواهد شد. تا کنون تاریخ دقیقی از سمت سازمان مربوطه مبنی بر اعلام نتایج آزمون اعلام نشده است اما بر طبق روال بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی در سایت  Azmoon.medu.ir   نتایج قابل دسترسی خواهد بود.

 

راهنمای مشاهده نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 97 - 98

برای درک بهتر روند آگاهی از اعلام نتایج لازم است با چگونگی وارد کردن اطلاعات آشنا شوید. در این قسمت بصورت تصویری این روند را آموزش خواهیم داد. بعد از ورود به سایت Azmoon.medu.ir   باید در قسمت راست تصویر کد ملی دانش آموز و سریال شناسنامه او را وارد نمایید.

 

سامانه ثبت نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی

 

شرایط ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان

دانش آموزانی که در پایه هفتم و هشتم در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل هستند اگر معدل شان در هر دوسال بالای 17 باشد، می توانند بدون شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان 97 - 98 به صورت مستقیم اقدام به ثبت نام در مدرسه ی مورد نظر خود را داشته باشند و وارد پایه تحصیلی دهم بشوند. لازم به ذکر است که ورود بدون آزمون در مدارس تیزهوشان تنها مختص این پایه ی تحصیلی است.

 

شرایط پذیرش دوقلوها در آزمون تیزهوشان

اگر شرکتت کننده ای در آزمون باشد که دوقلو باشد چه هم جنس و چه غیر همجنس، در صورتی که یکی از آن ها پذیرفته شود، خواهر یا برادر او فقط با کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در یکی از انتخاب هایش می تواند مازاد بر ظرفیت ثبت نام کند. این قانون برای هر دو پایه تیزهوشان یعنی هم ششم ابتدایی هم نهم به دهم صادق خواهد بود. امکان تغییراتی در میزان کسب حداقل نمره وجود دارد که در صورت اعمال تغییرات در دفترچه ی سال جاری اطلاع رسانی انجام خواهد شد.