مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه نمونه دولتی

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی در مورد مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه نمونه دولتی
از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

شرایط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی 

با یک مقایسه در بین مدارس مختلف مانند مدارس غیر انتفاعی، دولتی، نمونه دولتی و مدارس تیزهوشان میتوان دریافت که مدارس نمونه دولتی به علت کیفیت بالای آموزشی و هزینه های مقرون به صرفه تر برای شهریه بیش از سایر مدارس مورد توجه والدین و دانش آموزان قرار گرفته است. این توجه را از بیشتر بودن تعداد شرکت کنندگان در آزمون این مدارس نسبت به سایرین میتوان دید. شرکت در این آزمون ها شرایط خاصی دارد که باید از آن آگاه بود. با توجه به تغییرات جدیدی که در قوانین اعمال شده است احتمالا امسال ثبت نامی برای آزمون ششم به هفتم نداشته باشیم و آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نهم به دهم نیز ادغام شده است. در هنگام ثبت نام تنها نمرات و معدل نوبت اول ملاک ارزشیابی قرار می گیرد. (سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی: azmoon.medu.ir)

 

مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه نمونه دولتی


شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی

داشتن تابعیت ایرانی برای ثبت نام نمونه دولتی ششم ابتدایی لازم است (ثبت نام اتباع خارجی تحت شرایط خاصی قابل انجام است). یک نکته ی مهم در رابطه با نمرات ثبت نام کنندگان این است که کلیه نمرات نوبت اول پایه ششم ابتدایی دانش آموز باید خیلی خوب باشد. در صورتی که حداکثر یکی از نمرات خوب و بقیه نمرات خیلی خوب باشد هم مشکلی وجود نخواهد داشت. اگر کسانی که این شرایط را ندارند اقدام به ثبت نام اینترنتی کنند هم کارت ورود به جلسه برای ایشان صادر نخواهد شد. نمرات نوبت اول برای ثبت نام در آرمون مورد بررسی قرار می گیرد اما برای شرکت در آزمون، نمرات نوبت دوم پایه ششم دانش آموز هم بررسی خواهد شد. پس مهم ترین نکته حائز اهمیت در ثبت نام نمونه دولتی ششم ابتدایی، کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس نوبت اول و دوم پایه ششم و یا حداکثر یک نمره خوب در یک درس و خیلی خوب در سایر دروس خواهد بود.

 

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی طبق روال هر سال در نیمه اول اسفندماه برگزار خواهد شد. ثبت نام در هر استان به صورت جدا ولی بطور سراسری برگزار می‌شود و برای اطلاع از زمان برگزاری این آزمون باید به سایتی که توسط سازمان آموزش و پرورش استان خود به شما معرفی می شود مراجعه نمایید.

 

سوالات آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی

آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی شامل 80 سوال از 5 درس با ضرایب متفاوت طراحی می شود. سوالت بصورت تستی و چهار گزینه‌ای هستند و مانند سایر آزمون‌های رسمی مانند آزمون های سازمان سنجش، برای پاسخ اشتباه نمره منفی در نظر گرفته می‌شود. به این صورت که به ازای هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ اشتباه یک امتیاز منفی برای داوطلب در نظر می گیرند.

 

مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه نمونه دولتی

 

منابع سوالات آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی

تمامی سوالاتی که شرکت کنندگان در آزمون با آن مواجه خواهند بود از کتب درسی ششم ابتدایی هستند که زمان پاسخگویی داوطلب به آن ها 100 دقیقه خواهد بود.

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی و ضرایب آن‌ها به شرح زیر است:

 

درس

تعداد سوالات

ضریب

آموزش قرآن و هدیه‌های آسمانی

10

2

فارسی

20

2

مطالعات اجتماعی

10

1

علوم

20

2

ریاضی

20

3


 

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

در این پایه هم برای ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم باید تابعیت ایرانی داشته باشید و شرط دوم داشتن حداقل معدل 17 در امتحانات نوبت اول پایه نهم  است. به دلیل تقدم زمان ثبت نام و توزیع کارت ورود به جلسه نسبت به امتحانات نوبت دوم، همین که معدل نوبت اول شما بیشتر از 17 باشد شرایط ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم را دارید. اما در نهایت باز هم شرط نهایی آزمون این است که معدل سالانه شما در پایه نهم حداقل 17 باشد. پس باید مراقب نمرات نیمسال دوم خود باشید زیرا این نمرات هم ارزیابی خواهد شد و به دلیل اینکه زمان برگزاری آزمون بعد از اعلام نتایج است تنها کسانی حق شرکت در آزمون را دارند که معدل کلشان بالای 17 شده باشد.

 

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

این آزمون غالبا در خرداد ماه برگزار می شود و شرکت کنندگان برای آگاهی از زمان و ساعت دقیق برگزاری آزمون لازم است به سامانه ی ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (azmoon.medu.ir) مراجعه نمایند.

 

سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

سولات مطرح شده در آزمون این پایه تحصیلی با توجه به سطح علمی دو پایه تحصیلی هشتم و نهم طراحی شده است و اندکی فراتر از این سطح هم خواهد بود. در این آزمون نیز سوالات به صورت تستی و چهارگزینه ای است و پاسخ اشتباه دارای امتیاز منفی خواهد بود و تنها یک گزینه توسط داوطلب به عنوان پاسخ صحیح باید انتخاب شود.

 

مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه نمونه دولتی

 

منابع سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

سوالات این آزمون از این قرار است که شرکت کنندگان باید به 100 سوال در مدت زمان 120 دقیقه پاسخ دهند. و منابع دروس به شرح زیر است:

 

سوالات استعداد تحلیلی

تعداد سوال

مدت پاسخگویی

استعداد تحلیلی

15

15 دقیقه

نمره کل استعداد تحلیلی

45

 

 

سوالات استعداد تحصیلی

تعداد سوال

ضریب

منابع طرح سوال

مدت پاسخگویی

قرآن و معارف اسلامی ( آموزش قرآن و پیام های آسمان )

8

2

سوالات از محتوای تمامی کتاب های درسی پایه هشتم سال تحصیلی 96-1395 و تمامی کتاب های درسی پایه نهم سال تحصیلی 97-1396 طراحی خواهد شد .

105 دقیقه

زبان و ادبیات فارسی

15

2

مطالعات اجتماعی ( تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی )

15

1

علوم تجربی

17

2

ریاضیات

20

3

جمع کل

75

نمره کل استعداد تحصیلی : 465

 

تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی

یکی از مواردی که غالبا در مورد آزمون نمونه دولتی مورد پرسش قرار می گیرد بحث سهمیه های موثر در قبولی و نحوه استفاده از آن است. برگزاری این آزمون بصورت استانی است و از جمله این سهمیه هایی که در آن اعمال می شود سهمیه روستایی و سهمیه جانبازان و شاهد است که شرکت کنندگان در صورت داشتن هر کدام از این سهمیه ها می توانند از امتیاز آن استفاده کنند.

 

15 نکته مهم پیش از آزمون نمونه دولتی

1 - چند روز قبل از آزمون از مطالعه کردن دست بکشید تا مغزتان فرصت استراحت داشته باشد و بتوانید در روز آزمون با تمرکز از تمام ذهن خود کمک بگیرید.

2 - قبل از روز آزمون سعی کنید تخمینی از زمان و مسافت محل آزمون داشته باشید تا در روز آزمون استرس نداشته باشید.

3 - صبحانه تان را بصورت کامل میل نمایید و سعی کنید از مواد دارای قند هم استفاده کنید تا دچار افت قند نشوید.

4 - از آوردن هر گونه جزوه، کتاب، برگه یادداشت و تلفن همراه سر جلسه خودداری نمایید.

5- از شب قبل از آزمون تمام وسایل مورد نیازتان را آماده کنید. سعی کنید 3 عدد مداد مشکی، مداد تراش و پاک کن، سنجاق، شناسنامه یا (کارت شناسایی عکس دار) و بطری کوچک آب به همراه خود داشته باشید.

6 - سوالات را به ترتیب پیش ببرید و از هدر دادن زمان سر سوالاتی که پاسخ آن ها به ذهنتان نمی رسد خودداری کنید.

7- با علامت هایی که خودتان یادتان بماند سوالاتی که نیاز به فکر بیشتر دارند و سوالاتی که  پاسخ آن ها را نمیدانید را تفکیک کنید تا زمان را از دست ندهید.

8 - همزمان با پیش رفتن در سوالات گزینه ها را در برگه پاسخنامه علامت بزنید تا در آخر با کمبود زمان زحمتتان هدر نرود.

9 - بعد از هر چند سوال چک کنید که پاسخ ها را به درستی علامت زده باشید.

10 - مدیریت زمان از مهمترین مواردی است که در طول آزمون باید به آن توجه کنید و سعی کنید در مدت زمان آزمون تمام تمرکزتان بر روی سوالات باشد.

11 - در صورت نیاز به برگه چرک نویس از مراقب جلسه درخواست برگه سفید نمایید و یا از حاشیه دفترچه تان استفاده کنید.

12 - مراقب سالم ماندن برگه ی پاسخنامه باشید تا مشکلی در تصحیح پیش نیاید.

13 - تنها یک گزینه را بعنوان پاسخ درست علامت بزنید و از علامت زدن سوالاتی که شک دارید خودداری کنید تا امتیاز منفی زحمات شما را هدر ندهد.

14 - هنگام پاک کردن علامت هایی که سعی در تغییر آن را دارید به درستی و دقت از پاک کن استفاده نمایید.

15 - در صورتی که بین دو گزینه در انتخاب پاسخ صحیح شک داشتید حتما بیشتر فکر کنید و اگر به نتیجه قطعی نرسیدید علامت نزنید تا امتیاز نفی احتمالی نداشته باشید.

 

تجدید سبز یا تجدید در مدارس نمونه دولتی

مفهوم تجدید سبز که این روزها دانش آموزان به گوششان میخورد معنا و مفهومی دارد که بر اساس آن شرایط خاصی برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی تعیین می‌شود. می توان گفت شانسی دوباره برای دانش آموزان است. این واژه به این معناست که شرط ادامه تحصیل در این مدارس کسب حداقل نمره 12 است و اگر دانش آموز نمره قبولی را کسب نکند آموزشگاه باید از آن دانش آموز مجددا امتحان بگیرد و در صورت کسب نمره 12 می تواند در آن مدرسه نمونه دولتی ادامه تحصیل دهد در صورت وجود این مورد برای دانش آموزی آموزشگاه در دفتر امتحانات قسمت ملاحظات توضیحات مورد نیاز را طبق آئین نامه و قوانین تجدید سبز درج می‌نماید. اگر دانش آموز موفق به کسب نمره ی مناسب نشد باید در مدارس دولتی یا غیر دولتی به تحصیل ادامه دهد. دانش آموزان سال چهارم دبیرستان‌های نمونه دولتی یا دانش آموزان سال دوازدهم می‌توانند بنابر آیین نامه و قانون تجدید سبز با کسب نمره 10 قبول شوند. کسب نمره 10 برای این دانش آموزان به معنای مجموع نمرات سالانه است. همچنین در امتحانات نهایی باید حداقل نمره 7 را بر روی برگه امتحانی خود کسب کنند. ولی دانش‌آموزان پایه نهم و دهم و یازدهم باید برای هر درس نمره کتبی بالای 10 و مجموع نمرات سالانه بالای 12 را کسب کرده باشند تا مشکلی برای ادامه تحصیل این عزیزان در مدارس نمونه دولتی به وجود نیاید.

 

مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه نمونه دولتی

 

راه قبولی در آزمون نمونه دولتی

برای قبولی در آزمون نمونه دولتی ابتدا باید هدف داشت و مصمم بود. شخصی که برای خود هدف تعیین کرده است با پشتکار بیشتر و انگیزه ی بالاتری به مطالعه کردن می پردازد. تنها مطالعه کردن برای قبولی کافی نیست. پروسه ی موفقیت مدت زمان طولانی تری لازم دارد یعنی باید دانش آموزان از کلاس درس شروع کنند تا مفاهیم را به طور کامل درک کنند و همان موقع دروس را به بهترین نحو بنویسند و جمع آوری کنند تا برای آزمون جزوه های مناسب و جامعی داشته باشند. هنگامی که برای آزمون آماده میشوید سعی کنید علاوه بر خواب کافی، تغذیه مناسب و استراحت بین وقت مطالعه خود داشته باشید.

 

مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی

به منظور ثبت نام در آزمون نمونه دولتی باید مدارکی داشته باشیم که به شرح زیر است:

1- تکمیل فرم ثبت نام به صورت اینترنتی

2-  اسکن یک قطعه عکس 4 * 3 ( زمینه عکس سفید و مربوط به همان سال باشد )

3- پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی

پس از اینکه مراحل گفته شده انجام شد باید از طریق سایت (azmoon.medu.ir) ثبت نام انجام شود و بعد از آن کدی تحت عنوان کد پیگیری دریافت می کنند که باید نزد خود نگه دارند تا در صورتی که بعدا به سایت مراجعه کردند آن را ارائه دهند. با توجه به تغییرات قوانین در نحوه برگزاری آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی، ممکن است در سال جاری ثبت نامی برای آزمون ششم به هفتم نباشد و آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نهم به دهم نیز ادغام شده است. برای پیگیری دقیق تر توصیه می شود همین سایت را چک کنید.

 

منابع سوالات آزمون نمونه دولتی

یکی از کتاب هایی که برای مطالعه مجموعه سوالات کامل تیزهوشان نهم به دهم سال های قبل به شما پیشنهاد می کنیم کتاب 1+31 استان تیزهوشان چاپ انتشارات خوارزمی (پویش) است که این کتاب سوالات متنوع و بسیار زیادی به شما ارائه می دهد و شما می توانید با اشنایی بیشتر به صورت هدفمند آماده آزمون نهم به دهم تیزهوشان و نمونه دولتی شوید. کتاب علوم تیزهوشان گل پلاس (انتشارات گل واژه) هم می تواند کتاب مناسبی باشد. بعد از ریاضیات و علوم تجربی می توان مهم ترین درس را ادبیات و زبان فارسی نامید که تعداد 15 سوال با ضریب 2 را در بر میگیرد. برای این درس پیشنهاد ما کتاب کمک اموزشی انشارات قلمچی و یا خیلی سبز و مبتکران است که در بین کتب ذکر شده کتاب انشارات مبتکران مورد بهتری برای انتخاب است.

در رابطه با سوالات مطالعات اجتماعی (تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی) و قرآن و معارف اسلامی (آموزش قران و پیام های آسمان) نیز هم کتاب جامع تیز هوشان که در ابتدا به آن اشاره کردیم (کتاب 31+1 استان انتشارات خوارزمی)  و کتاب درسی کافی است و نیاز به خرید کتاب کمک درسی تیزهوشان نهم به دهم نیست. نهایتا توصیه ما به شما برای سوالات تحلیلی کتاب مبتکران است که بهترین کتاب کمک اموزشی تیزهوشان نهم به دهم به شمار می رود.

 

سهم آزمون و معدل در قبولی آزمون نمونه دولتی

در پایه های مختلف ملاک ارزیابی برای پذیرش نهایی متفاوت است. به این صورت که برای داوطبان آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی، تنها نمره آزمون ملاک عمل قرار می گیرد و هرچقدر نتیجه ی آزمون دانش آموز بهتر باشد شانس قبولی بیشتری در پذیرش خواهد داشت. اما در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم  نمرات و رتبه نهایی شما درآزمون نمونه دولتی تاثیرگذار است. به این منوال که 50 درصد نمره نهایی هر داوطلب در آزمون حاصل نتیجه آزمون تستی و 50 درصد دیگر متاثر از نمرات یا معدل دانش آموز است پس ملاک سنجش هر دانش آموز برای گزینش در مدارس نمونه دولتی میانگین نمره آزمون تستی و معدل کل دانش آموز در پایه هشتم است. پس در صورتی که معدل دانش آموز در پایه نهم نزدیک 20 باشد شانس قبولی بیشتری خواهد داشت.